Elevator - Thomas wolters
Thomas Wolters
Director - Elevator
Thomas Wolters
Hallo,
waarmee kan ik je helpen?

Online personalisatie - Een must do voor website optimalisatie

28 januari 2022

Online personalisatie: een must!

Een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie is personalisatie. Dit onderdeel kan de gebruikerservaring van jouw bezoeker stimuleren en bijdragen aan de groei in conversie op je website. Maar wat is personalisatie precies? Hoe werkt het en waarom zou jij het op je website toe moeten passen? In deze blog lichten we het onderwerp personalisatie toe aan de hand van een voorbeeld van Spotify’s Discover Weekly. 

Wat is personalisatie?

Personalisatie is relevant zijn voor je bezoekers door de juiste boodschap, op het juiste moment, naar de juiste klant via het juiste kanaal te versturen. Om succesvol personalisatie toe te passen is het van belang om te voldoen aan zoveel mogelijk van deze voorwaarden. Hoe meer voorwaarden, hoe relevanter je bent voor je bezoekers.


Online personalisatie Elevator

Case personalisatie: Spotify’s Discover Weekly

We nemen als voorbeeld Spotify’s Discover Weekly.Het doel van deze afspeellijst is om op basis van je luistergeschiedenis en vergelijkbare nummers uit andere afspeellijsten aanbevelingen te krijgen voor nieuwe nummers. Spotify streeft er op deze manier naar om je gebruikerservaring te verbeteren. Met personalisatie zorg je ervoor dat een bepaalde groep bezoekers een gedeelte van de website anders zien of een ander aanbod krijgen aangepast op hun interesses. Ze zien andere informatie, andere producten of andere banners.  

Elevator Personalisatie Spotify Discover Weekly


Waarom zou je moeten starten met personalisatie?

Wat is het doel van je website? Precies, je bezoekers informeren, het verkopen van producten of afsluiten van diensten. Om dit te bereiken streef je te allen tijde om de gebruikerservaring van je bezoeker zo optimaal te laten verlopen. Maar aangezien we als mens maar 10% onthouden van wat we horen, 20% van wat we lezen en 30% van wat we zien, is het enorm belangrijk om relevante content aan je bezoekers te tonen. 

Personalisatie staat dus gelijk aan relevantie. En je blijft relevant voor je bezoekers door de juiste boodschap, op het juiste moment, naar de juiste klant via het juiste kanaal te versturen.


Wij kunnen je hierbij helpen. Neem gerust contact met ons op.

Lees meer..