Om je bedrijf te laten groeien, zul je ongetwijfeld bezig zijn met het genereren van meer websiteverkeer. Dat kan zowel betaald als organisch als via diverse kanalen. Eén van die betaalde kanalen is display advertising. Maar wat is het precies? En wanneer en hoe zet je het in? In deze blog vertellen we je er alles over.
Display advertising is een vorm van adverteren waarbij banners op verschillende websites en/of apps worden getoond. De banners zijn vaak te herkennen aan een bewegend beeld of een korte video met bewegende tekst. Hieronder zie je een voorbeeld van display advertising van RTL4, VI en Slam! op de website NU.nl.
Om gebruik te kunnen maken van deze advertenties zul je een display advertising netwerk moeten kiezen. Simpel gezegd is dat een systeem die websites en adverteerders samenbrengt. Twee bekende en grote netwerken zijn het Google Display Network en het netwerk van DPG Media. Bij deze partijen koop je advertentieruimte in, waarna jouw advertenties op de juiste websites en aan de juiste bezoekers worden getoond.
Hoewel display-advertenties op bijna elke website te zien zijn, behoort het bij veel bedrijven niet altijd tot de marketingstrategie. En dat terwijl juist deze vorm van adverteren veel mogelijkheden biedt, zeker in vergelijking met tekstadvertenties.
Een aantal voordelen van display advertising zijn:
Met de mogelijkheid om banners in verschillende maten, stijlen en vormen te maken, kun je vrijwel altijd de juiste boodschap overbrengen aan jouw doelgroep. Ongeacht in welke fase van de customer journey zij zich bevinden. Daarom raden wij aan om in elk van deze fasen display advertising te gebruiken.
In deze fase kun je display campagnes inzetten om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten. Het voornaamste doel hier is merkbewustzijn en merkherkenning. Zorg er daarom voor dat de banners visueel impact maken en de aandacht weten te trekken.
In de think-fase is het belangrijk om de aandacht van de bezoeker om te zetten in interesse. Display advertenties zijn ook hier uitermate geschikt voor. Je kunt bijvoorbeeld mensen retargeten die de website al eens hebben bezocht of die interactie hebben gehad met een andere advertentie. Om deze groep te overtuigen, kun je het beste banners creëren waarin je jouw USP’s, informatieve content en bijvoorbeeld de beïnvloedingsprincipes van Cialdini verwerkt.
Display campagnes in de do-fase zijn gericht op conversie. Gebruik kleinere, dynamische en slimmere formaten om je doelgroep tot actie aan te zetten. Een zeer effectieve manier om dit te doen, is door middel van het retargeten van mensen die al de intentie hebben getoond om iets te kopen. Denk bijvoorbeeld aan het bekijken van producten of het verlaten van een winkelmandje.
Ben je er helemaal van overtuigd om display advertising toe te voegen aan je marketingstrategie? Maar weet je niet waar te beginnen?
Neem contact met ons op en wij denken graag met je mee!