Elevator - Thomas wolters
Thomas Wolters
Director - Elevator
Thomas Wolters
Hallo,
waarmee kan ik je helpen?

Hoe we auto-dealer.com in verschillende landen in de markt hebben gezet en de groei versnelden

De sales en operatie stonden als een huis en nu was het tijd om uit te breiden en op te schalen.
Sterke stijging
in leads
Daling
in acquisitiekosten
“Blij met zo’n diverse, getalenteerde groep mensen!"
“Ik ben erg trots op hoe ver we zo snel zijn gekomen. Elevator voelt echt als het ‘extended marketing team’. Samen als één team, één merk, één agile manier van werken en één missie om de automotive industrie te veranderen. En eindelijk onze klanten leveren wat ze al zo lang missen: the best new car buying experience.”
Joep de Caluwé, CMO bij auto-dealer.com

Achtergrond

auto-dealer.com is een marktplaats voor nieuwe auto’s, actief in Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Consumenten kunnen elke denkbare nieuwe auto selecteren op de auto-dealer.com website. Dat betekent enorm voordelige prijzen door de efficiënte internationale logistieke keten. Daarnaast garandeert auto-dealer.com onafhankelijk advies, aangezien het platform niet is gekoppeld aan een afzonderlijk merk. Tenslotte worden de auto’s bezorgd en geserviced bij meer dan 17.000 aangesloten lokale garages.
De sales en operatie stonden als een huis en nu was het tijd om uit te breiden en op te schalen.
Hoe we dat deden, lees je hieronder.

Het doel

In bijna elke industrie zijn consumenten de traditionele manier van kopen al te slim af. De auto-industrie loopt erg achter en haalt niet eens de retail top 10. Dit moet veranderen. Het doel is om eindelijk miljoenen consumenten de beste nieuwe auto aankoop ervaring te bieden via auto-dealer.com. Aan Elevator de taak om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken om aan hen de vernieuwende propositie uit te leggen en hen naar de website te halen.

Methode

We zijn begonnen met het bepalen van de merkstrategie en op welke manier we de vernieuwende propositie over gingen brengen. Tegelijkertijd is de basis voor online marketing, die al stond, verder geoptimaliseerd en geautomatiseerd om dit snel op te kunnen schalen. Dit gebeurde over een aantal landen tegelijk. Vervolgens hebben we een 360 graden campagne neergezet met verschillende nieuwe communicatie-uitingen (banners, emails, video’s, abri’s, TVC) stapsgewijs over de kanalen getoond volgens het See - Think - Do model. Door middel van kwantitatieve & kwalitatieve analyse zijn we verder gaan optimaliseren, denk hierbij aan copy, beeld, videolengte en budget binnen en tussen de kanalen.

Resultaat

Stijging
aantal leads
Daling
acquisitiekosten
Joep de Caluwé, CMO bij auto-dealer.com: “Blij met zo’n diverse, getalenteerde groep mensen! Ik ben erg trots op hoe ver we zo snel zijn gekomen. Elevator voelt echt als het ‘extended marketing team’. Samen als één team, één merk, één agile manier van werken en één missie om de automotive industrie te veranderen. En eindelijk onze klanten leveren wat ze al zo lang missen: the best new car buying experience.”