Elevator - Thomas wolters
Thomas Wolters
Director - Elevator
Thomas Wolters
Hallo,
waarmee kan ik je helpen?

CheapTickets: Hoe we de acquisitiekosten lieten dalen en de merkbekendheid met 40% lieten stijgen

De totale acquisitiekosten (on- en offline) verlagen zonder dat dit impact heeft op de sales.
Merkbekendheid gestegen
met 40%
Daling acquisitiekosten
met 15%
"Thomas en zijn team hebben ons enorm geholpen om zowel onze lange- als kortetermijndoelen te behalen."
"Door het gedrag van de klant te koppelen aan data, is er een simpel doch sterk fundament neergezet voor continue verbetering in de mediastrategie en is de besluitvorming veel concreter geworden."
Michiel Delaere, CEO bij Travix

Achtergrond

Het doel

Het doel was helder; totale acquisitiekosten (on- & offline) verlagen zonder dat dit impact heeft op de sales. De key metrics voor succes waren aantal sales, totale revenue en cost per acquisition (CPA). Metrics die belangrijk zijn in de brand funnel - merkbekendheid - merkoverweging - merkvoorkeur - werden ook geconcretiseerd.

Methode

Om te bepalen waar voor ons de kansen lagen en wat we gelijk konden oppakken, zijn we begonnen met data verzamelen. We koppelden verschillende databronnen van zowel online- als offline media aan elkaar (Google Analytics, uitzendschema's, pricing). Uit deze analyse konden we de juiste verdeling tussen on- en offline media. Met het oog op de langere termijn werd halfjaarlijks de brand funnel doorgemeten.

Resultaat

Stijging merkbekendheid
met 40%
Daling acquisitiekosten
met 15%
Michiel Delaere, CEO Travix: “Thomas en zijn team hebben ons enorm geholpen om zowel ons lange als korte termijn doelen te halen. Door het gedrag van de klant te koppelen aan data, is er een simpel doch sterk fundament neergezet voor continue verbetering in de mediastrategie en is de besluitvorming veel concreter geworden.”