Zo lieten we de 55-plussers app ‘Friend’ van Nationale-Nederlanden groeien

Deze case in het kort

Binnen de strategie ‘Carefree Elderly’ is Nationale-Nederlanden een initiatief gestart om eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Hiervoor heeft de financiële dienstverlener ‘Friend’ ontwikkeld: een app die zich richt op 55-plussers die graag in contact komen met leeftijdsgenoten om samen activiteiten te doen zoals bowlen of wandelen. De app is platonisch van aard en richt zich niet op relatiezoekers. Matchen gaat op basis van afstand, hobby’s en leeftijd. In de app kan je berichten sturen, met elkaar discussiëren en (online) events bijwonen.

Jaar

2018 - 2020

Industrie

Verzekering

Expertises

Product Growth Strategie

Product Growth Strategie

Het doel

In een gezamenlijke ‘Metrics that matter’-sessie zijn de belangrijkste metrics bepaald op het gebied van groei, retentie, engagement en churn minimalisatie. Voor elke key metric zijn targets opgesteld om efficiënt en meetbaar te kunnen sturen op groei.

De data

Uit een eerste analyse bleek dat er voor enkele key metrics nog te weinig data inzichtelijk was. Om deze data boven tafel te halen, is er nieuwe tooling en dashboard geïnstalleerd.

De performance

Op basis van de data konden we inzichtelijk maken wat wel en niet werkte en de scenario’s uitwerken voor de mediastrategie en -investering. Zo werd data leidend in de voorstellen richting de board.

Het resultaat

Stijging terugkerende bezoekers en engagement rate

De klant aan het woord

Aan de hand van Elevators groeimodel hebben we dit innovatieconcept snel kunnen laten groeien. Door hun betrokkenheid, hands-on benadering en datagedreven mindset waren wij in staat om pijnpunten in de funnel bloot te leggen en te optimaliseren. Dit heeft er mede voor gezorgd dat wij een een samenwerking zijn aangegaan met een vergelijkbare start-up die verdere opschaling mogelijk maakt.

Bart Louwerenburg, Business Developer bij Nationale-Nederlanden

Friend

Verzekering

Product Growth Strategie

Friend

Verzekering

Product Growth Strategie

Friend

Verzekering

Product Growth Strategie