Elevator - Thomas wolters
Thomas Wolters
Director - Elevator
Thomas Wolters
Hallo,
waarmee kan ik je helpen?

Hoe de CRM strategie en implementatie een sterkere binding heeft gecreëerd tussen merk en klant

Hoe verbinden we klanten aan de hand van een sterke CRM strategie?
E-mail conversie groei van
20%
Update van 10 customer journeys &
100 verschillende e-mails
Elevator heeft ons uitstekend geholpen met het concretiseren van onze CRM strategie
"Ze dacht goed mee hoe we onze klanten nog beter kunnen gaan bedienen. Hun gedegen en datagedreven aanpak en hun multidisciplinaire team heeft er voor gezorgd dat er een goed fundament ligt voor een groot aantal e-mail journeys. En de concrete resultaten van dit traject op conversie mogen er zijn, echt indrukwekkend!"
Dorien Pauw - Altena (Head of CRM & Loyalty)

Achtergrond

Het doel

Het doel van de CRM strategie is om de bestaande klanten meer en langer te binden aan G Star RAW. Een van de pijlers van de CRM strategie zijn de e-mail campagnes. Hierbij staat zowel het ‘de juiste boodschap op het juiste moment’ voor de klant als de ‘look and feel’ centraal.

Methode

We zijn gestart met het onder de loep nemen van de strategie en logica van alle journeys. Welke klanten moeten op welk moment, welke boodschap krijgen? En, als klanten een actie doen (openen, lezen, bestellen, naar MyAccount/ app openen), wat is dan het vervolg wat G Star RAW daar aan geeft? Verder hebben we alle beslismomenten, triggers, filters en uitsluitingen onder de loep genomen. Door dit goed neer te zetten, kan je op het juiste moment, de juiste producten en aanbiedingen doen, conversie verhogen en de binding met G Star verbeteren. Vervolgens zijn we dit gaan implementeren bij bestaande en nieuwe e-mail journeys.

Resultaat

10 journeys en meer dan
100 e-mails geüpdatet
Conversie van e-mail journeys
gegroeid met 20%