Elk kwartaal een sessie met inspirerende sprekers en gastsprekers uit de wereld van growth marketing. Sprekers met eenzelfde doel: product & marketingteams helpen om focus aan te brengen met het oog op groei. Dit keer duiken we in de wereld van: 'Digital Persuasion & Behavourial Change' en hoe jij hiermee jouw online bezoekers kan verleiden tot conversie.
Het menselijk brein herbergt diverse geheimen. Met behulp van de laatste technieken zijn neurowetenschappers in staat om real-time in het brein te kijken. Op basis van ruim 5 jaar onderzoek en in samenwerking met ruim 6o wetenschappers hebben Marcel Bos en Eddie Tjon Fo het boek “Why of Everything” geschreven. Marcel Bos geeft ons in deze sessie een verrassende kijk in de werking van het brein en komt met concrete toepasbare voorbeelden voor jouw online product of webshop.
We starten met een korte introductie door Thomas Wolters, Managing Director bij Elevator.
Diederick Boswijk is Product Growth Manager bij Elevator en heeft een achtergrond in de psychologie & CRO. Hij is de uitgelezen man om jullie aan de hand te nemen langs de theorieën van BJ Fogg, Cialdini & nobelprijswinnaar Kahneman. Wie zijn deze mannen en wat maakt hun theorie zo toepasbaar? Hij kijkt naar de verhouding tussen het bewuste & onderbewuste brein en naar de verschillende systemen (systeem 1 vs systeem 2) die we gebruiken tijdens het maken van (online) beslissingen.
Op basis van ruim 5 jaar onderzoek en in samenwerking met ruim 60 wetenschappers hebben Marcel Bos en Eddie Tjon Fo het boek “Why of Everything” geschreven. Na publicatie op Amazon stond het binnen 1 week op de nummer 1 positie! Marcel Bos geeft ons een verrassende kijk in de werking van het brein en leert ons d.m.v. een viertal praktische tips en voorbeelden hoe je op eenvoudige wijze deze kennis meteen kunt toepassen!
We sluiten de sessie af met een wrap-up door Thomas Wolters en we beantwoorden jullie vragen.