Digitally empowering sales, marketing & product teams with actionable data
Tegenwoordig gebeurt bijna alles digitaal. Je aankopen doe je via een webshop, als je wilt sporten doe je dat via een app en als je een verzekering af wilt sluiten doe je dit online. Door deze ontwikkeling is er ook de mogelijkheid om data over het dit gedrag te verzamelen. Data waarmee je inzicht krijgt wie deze mensen zijn, hoe het gedrag van deze mensen in een product verloopt en waar ze behoefte aan hebben. Door te handelen naar deze inzichten en dus op basis van bewezen resultaten marketing keuzes te maken is wat wij noemen data driven marketing.
Door de klantreis van je bezoekers in kaart te brengen krijg je inzicht hoe je deze klantreis zo optimaal mogelijk kan laten verlopen. Door meerdere routes te toetsen leer je welke route de meeste gebruikers of verkopen opleveren.
Tijdens het ontwikkelen van een product worden vaak features toegevoegd, maar wat voor impact heeft deze feature op je product? Resulteert dit in meer tevreden gebruikers, zorgt het ervoor dat gebruikers vaker terugkomen? Wij maken het inzichtelijk voor je.
Weten wie je klanten of gebruikers zijn helpt je omdat je hierdoor weet voor wie je een product bouwt of marketing activiteiten opzet. Dit inzicht krijg je door gedrag te koppelen aan gebruikersdata, waardoor je klantgroepen kan identificeren op basis van voorkeuren, demografie en gedrag.
Wanneer stuur je welk bericht naar welke gebruiker? Dit hangt af van de behoefte, het moment en de plaats van de gebruiker. Door middel van triggers op basis van klantgedrag je klantreis ondersteunen met relevante informatie is wat wij doen met procesautomatisering.
Doe nu de gratis Data State Scan en krijg inzicht in hoe ver jouw bedrijf is met het implementeren van het gebruik van data. Ontvang naar aanleiding van deze scan een gids met actiegerichte punten.
Door de groei van digitale mogelijkheden, groeit ook de complexiteit hiervan. Waar tot voor kort een klantreis slechts van A naar B verliep zien we nu dat een klantreis meerdere non lineaire touch points heeft en over verschillende devices plaatsvindt. Deze complexiteit resulteert ook in kansen, kansen om je marketing en sales product beter ten opzicht van gebruikers te begrijpen.
Engineered marketing is een nieuwe ultieme internet marketing strategie, bewezen door de tech giganten uit Silicon Valley. Het gaat over het herleiden van je marketing en sales investeringen. Elke marketing euro die je in je product stopt is terug te leiden naar een waarde. Het is schaalbaar en niet afhankelijk van Google, Facebook, Social media of andere technologieën. Hoe dit werkt? Je begint bij het einddoel en engineered je weg terug naar het startpunt waardoor je leert te begrijpen hoe jouw groei machine werkt. Net zoals een engineer een product uit elkaar haalt om te snappen hoe het werkt. Haal je hiermee je marketing machine uit elkaar om te snappen waardoor je einddoel groeit.