Kenmerken

Jaar

2019

Branche

FMCG, Retail

Expertises

Groeistrategie, CRO

Klantvraag

Hoe presteert onze Allerhande Chatbot, op welke manier zouden wij hier activatie verbeteringen in door kunnen voeren en op welke manier zou je feedback over het gebruik kunnen verzamelen?

01. Bepaal het doel

Aan de hand van de Pirate Metrics hebben we samen met Albert Heijn in een sessie de belangrijkste metrics voor de Allerhande Chatbot in kaart gebracht. Deze metrics hebben we inzichtelijk gemaakt middels een realtime dashboard dat inzicht geeft in hoe de chatbot presteert.

03. Verbeter je performance

De optimalisatie backlog was het startpunt van de continue optimalisatie flow voor het verbeteren van de ervaring van de gebruiker middels diverse experimenten. Door niet alleen de data te analyseren maar ook de beoordeling van de gebruiker continu te monitoren wisten we verbeteringen in de flow van de chatbot en de waardering van de gebruiker door te voeren.

De klant over dit project:

Resultaat

24% van de gebruikers van de Allerhande Chatbot wist in eerste instantie het "wow-moment" (moment van daadwerkelijk gebruik) te ervaren, door optimalisatie hebben we dit verhoogd naar 36%. Tevens hebben we door uitgebreide analyse en het experimenteren met de frequentie van berichten de rentende over een week verhoogd van 48% naar 65%!

Andere projecten waar we trots op zijn

Leadgeneratie, CRO

Een conversie optimalisatie (CRO) traject voor een nieuwe propositie van ANWB

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Hoe we de merkbekendheid van CheapTickets met 40% lieten stijgen en de acquisitiekosten per klant lieten dalen

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.