Kenmerken

Jaar

2020

Branche

Mobility as a Service

Expertises

Groeistrategie

Klantvraag

Welke tooling moeten wij gebruiken om inzicht te krijgen in de effecten van onze marketingactiviteiten en het klantgedrag in de app zodat we deze inzichten kunnen gebruiken om het product verder te ontwikkelen?

01. Bepaal het doel

Om een goed advies te kunnen geven over welke tooling geïmplementeerd moet worden zodat nu maar ook in de toekomst de juiste data kan worden verzameld is het belangrijk om concrete doelen te definiëren. In een co-creatie sessie samen met Amaze is de visie van alle stakeholders op de doelstellingen vertaald naar metrics.

03. Verbeter je performance

Op basis van het advies is er gekozen voor een bundeling van diverse tools die Amaze gaat helpen om data te verzamelen om antwoord te geven op meerdere marketing- & productoptimalisatie vraagstukken. Na de keuze zijn de tools in samenwerking met de data analyse en lead developer geïmplementeerd.

De klant over dit project:

Elevator heeft Amaze (mobility startup) geholpen om te bepalen wat onze key metrics zouden moeten zijn en welke tool we het beste konden implementeren om deze metrics te meten. In het oerwoud van beschikbare tools hebben zij gefungeerd als een filter zodat wij de juiste keuze konden maken op basis van onze requirements. Hier hebben we nog elke dat plezier van.

Marieke Coumans, Product Owner Amaze

Resultaat

Door de door de doelstellingen van Amaze te vertalen naar focus metrics was het mogelijk om advies te geven over welke datapunten nog ontbraken om performance goed te kunnen managen. Het advies en de implementatie van de diverse tools heeft ervoor gezorgd dat Amaze beter inzicht heeft in de effectiviteit van hun marketinginspanningen en het effect van productoptimalisaties op doelgroepgedrag.

Andere projecten waar we trots op zijn

Leadgeneratie, CRO

Een conversie optimalisatie (CRO) traject voor een nieuwe propositie van ANWB

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Hoe we de merkbekendheid van CheapTickets met 40% lieten stijgen en de acquisitiekosten per klant lieten dalen

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.