Welke tooling moeten wij gebruiken om inzicht te krijgen in de effecten van onze marketingactiviteiten en het klantgedrag in de app zodat we deze inzichten kunnen gebruiken om het product verder te ontwikkelen?
Om een goed advies te kunnen geven over welke tooling geïmplementeerd moet worden zodat nu maar ook in de toekomst de juiste data kan worden verzameld is het belangrijk om concrete doelen te definiëren. In een co-creatie sessie samen met Amaze is de visie van alle stakeholders op de doelstellingen vertaald naar metrics.
Op basis van de geformuleerde metrics zijn een aantal tools geselecteerd en zijn er gesprekken gevoerd met de partijen die app analyse faciliteren. Op basis van deze gesprekken zijn een drietal partijen geselecteerd die voldoen aan het eisenpakket. Amaze heeft van Elevator een adviesrapport ontvangen met een uitgebreide vergelijking van deze tools op basis van prijs, features, technische mogelijkheden en aansluiting bij de doelstelling van Amaze.
Op basis van het advies is er gekozen voor een bundeling van diverse tools die Amaze gaat helpen om data te verzamelen om antwoord te geven op meerdere marketing- & productoptimalisatie vraagstukken. Na de keuze zijn de tools in samenwerking met de data analyse en lead developer geïmplementeerd.
Door de door de doelstellingen van Amaze te vertalen naar focus metrics was het mogelijk om advies te geven over welke datapunten nog ontbraken om performance goed te kunnen managen. Het advies en de implementatie van de diverse tools heeft ervoor gezorgd dat Amaze beter inzicht heeft in de effectiviteit van hun marketinginspanningen en het effect van productoptimalisaties op doelgroepgedrag.
Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?