Het vinden van een goede film of nieuwe serie op Netflix is iets waar menig persoon moeite mee heeft. Zooom is een chatbot die dit probleem voor je oplost.
Hoe kunnen wij een jonge doelgroep succesvol activeren om gebruik te maken van de Zoom chatbot en hen vervolgens adviseren over Netflix-aanbod passend bij hun voorkeuren?
Het startpunt voor de doorontwikkeling van Zoom was duidelijk, de huidige resultaten verbeteren en op basis van data-analyse verder ontwikkelen om zo een optimaal mogelijk presterend product te ontwikkelen. Voor chatbots zijn er nog weinig concrete benchmarks dus daarom is het eigen presteren als uitgangspunt genomen.
Door Facebookdata te combineren met Dashbot analyses hebben we hele specifieke data kunnen analyseren. Hierdoor kregen we o.a. inzicht in wat de drop-off punten in de chatbot waren en kregen we inzicht in het presteren van de chatbot. Tijdens de analyse is er gefocust op acquisitie, activatie, retentie, referral en revenue.
In de optimalisatie fase is de complete Pirate Metrics Funnel geoptimaliseerd. Dit begon met smart campaigning, door data-inzichten te vertalen naar advertenties en veel CRO-experimenten uit te voeren hebben we een campagne ontwikkeld waarin nog geen €0,30 per gebruiker is betaald. Tot slot zijn diverse revenue mogelijkheden getoetst, met als resultaat een positieve CLV/CAC ratio.
Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?