Kenmerken

Jaar

2018

Branche

ICT, Media & Communicatie

Expertises

Customer Relationship Management, Engineered Marketing

Klantvraag

Hoe kunnen wij een jonge doelgroep succesvol activeren om gebruik te maken van de Zoom chatbot en hen vervolgens adviseren over Netflix-aanbod passend bij hun voorkeuren?

01. Bepaal het doel

Het startpunt voor de doorontwikkeling van Zoom was duidelijk, de huidige resultaten verbeteren en op basis van data-analyse verder ontwikkelen om zo een optimaal mogelijk presterend product te ontwikkelen. Voor chatbots zijn er nog weinig concrete benchmarks dus daarom is het eigen presteren als uitgangspunt genomen.

03. Verbeter je performance

In de optimalisatie fase is de complete Pirate Metrics Funnel geoptimaliseerd. Dit begon met smart campaigning, door data-inzichten te vertalen naar advertenties en veel CRO-experimenten uit te voeren hebben we een campagne ontwikkeld waarin nog geen €0,30 per gebruiker is betaald. Tot slot zijn diverse revenue mogelijkheden getoetst, met als resultaat een positieve CLV/CAC ratio.

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Hoe we de merkbekendheid van CheapTickets met 40% lieten stijgen en de acquisitiekosten per klant lieten dalen

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Migratie webshop, Conversie stabilisatie

Een vlekkeloze migratie van de KPN-webshop

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.