Kenmerken

Jaar

2020

Branche

Tourisme

Expertises

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Klantvraag

Hoe kunnen we meer kwalitatieve leads krijgen én onze acquisitiekosten per klant verlagen?

01. Bepaal het doel

Het doel was helder: de totale acquisitiekosten (on- en offline) verlagen zonder dat dit impact heeft op de sales. Aangezien de marges in de reisbranche laag zijn, was het budget voor offline media ook laag. Zeker in verhouding tot het online mediabudget. De key metrics voor succes waren: sales, revenue en cost of acquisition. Metrics die de langetermijnimpact tonen - zoals de ‘brand funnel’ (merkbekendheid > merkoverweging > merkvoorkeur) - werden ook concreet gemaakt.

03. Verbeter je performance

Op basis van de data konden we inzichtelijk maken wat wel en niet werkte en de scenario’s uitwerken voor de mediastrategie en -investering. Zo werd data leidend in de voorstellen richting de board.

De klant over dit project:

Thomas en zijn team hebben ons enorm geholpen om zowel onze lange- als kortetermijndoelen te behalen. Door het gedrag van de klant te koppelen aan data, is er een sterk fundament gelegd voor continue verbetering in de mediastrategie. De besluitvormingen zijn nu concreter en beter onderbouwd.

Michiel Delaere, Topman bij Travix

Resultaat

Data-inzichten op een succesvolle manier aan de inzet van offline media kunnen koppelen is al een groots resultaat. Zo kon snel worden aangetoond dat we op de juiste weg waren en de investeringen gerichter inzetten. Een ander mooi resultaat is de mogelijkheid om continu te optimaliseren binnen én tussen online en offline kanalen. Door deze opzet heeft CheapTickets 40% groei in merkbekendheid gemaakt, terwijl de ‘cost of acquisition’ significant daalde met 15%. Tenslotte zijn we erg trots op de nieuwe werkwijze die is ontstaan. Een vernieuwde samenwerking over meerdere disciplines (brand management, online marketing, sales, data science, pricing en finance) waar investering in een merk tastbaar en financieel inzichtelijk werd gemaakt.

Andere projecten waar we trots op zijn

Migratie webshop, Conversie stabilisatie

Een vlekkeloze migratie van de KPN-webshop

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Leadgeneratie, Media strategie

Leadgeneratie campagne voor vastgoedpartij BPD

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.