Kenmerken

Jaar

2021

Branche

Pechhulpverleningsdienst

Expertises

Leadgeneratie, CRO

Klantvraag

Er zijn klanten en deze klanten zijn tevreden, maar doel is om z.s.m. meer klanten te werven en goede onderbouwing te leveren hoe dit concept opgeschaald zou kunnen worden.

01. Bepaal het doel

We zijn gestart met een inventarisatie van de huidige doelen en het uitbreiden van de beschikbare optimalisatie backlog. Samen met het ANWB optimalisatie team doken we in de customer journeys en personas. Om groei te kunnen realiseren moesten we namelijk beter de behoeftes en uitdagingen van de doelgroep begrijpen. Vervolgens werden deze performance gaps in de klantreis in kaart gebracht en geprioriteerd aan de hand van de ICE-score wat leidde tot een lijst van optimalisatie ideeën.

03. Verbeter je performance

We zagen met name in het aantal postcodechecks, dat door bezoekers wordt uitgevoerd om te zien of zij in aanmerking komen voor het gebruik van ANWB Pechhulp Thuis, een continu stijgende trend. Ook werd er vanuit Elevator gewerkt aan een content strategie en experimenten om de behoeftes van de doelgroep effectief te adresseren.

De klant over dit project:

Resultaat

Gedurende het project is er veel kennis opgedaan over hoe deze markt werkt en wat er bij de marktbewerking komt kijken. ANWB neemt de opgedane inzichten mee om nieuwe marktbenaderingen te formuleren.

Andere projecten waar we trots op zijn

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Hoe we de merkbekendheid van CheapTickets met 40% lieten stijgen en de acquisitiekosten per klant lieten dalen

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Migratie webshop, Conversie stabilisatie

Een vlekkeloze migratie van de KPN-webshop

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.