Kenmerken

Jaar

2018 - 2020

Branche

Verzekering

Expertises

Product Growth Strategie

Klantvraag

Hoe kunnen we zo effectief mogelijk groeien? Nadat de introductie succesvol bleek, brak de volgende fase voor Friend aan: groei!

01. Bepaal het doel

In een gezamenlijke ‘Metrics that matter’-sessie zijn de belangrijkste metrics bepaald op het gebied van groei, retentie, engagement en churn minimalisatie. Voor elke key metric zijn targets opgesteld om efficiënt en meetbaar te kunnen sturen op groei.

03. Verbeter je performance

Het team van Elevator bepaalde voor de wekelijks growth meeting wat de belangrijkste inzichten waren en koppelde daar acties aan. Zo ontstond er een cyclische learning loop van data-inzichten, experimenten en structurele aanpassingen om continu en snel te verbeteren.

De klant over dit project:

Aan de hand van Elevators groeimodel hebben we dit innovatieconcept snel kunnen laten groeien. Door hun betrokkenheid, hands-on benadering en datagedreven mindset waren wij in staat om pijnpunten in de funnel bloot te leggen en te optimaliseren. Dit heeft er mede voor gezorgd dat wij een een samenwerking zijn aangegaan met een vergelijkbare start-up die verdere opschaling mogelijk maakt.

Bart Louwerenburg, Business Developer bij Nationale-Nederlanden

Resultaat

Stijging terugkerende bezoekers en engagement rate

Andere projecten waar we trots op zijn

Leadgeneratie, CRO

Een conversie optimalisatie (CRO) traject voor een nieuwe propositie van ANWB

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Hoe we de merkbekendheid van CheapTickets met 40% lieten stijgen en de acquisitiekosten per klant lieten dalen

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.