Kenmerken

Jaar

2018 - 2020

Branche

Verzekering

Expertises

Product Growth Strategie

Klantvraag

Friend was zoekende naar de juiste groei methodiek omdat het product nog vol in ontwikkeling is. Toen de MVP live stond hebben we gezamenlijk een groeistrategie ontwikkeld welke ons in staat stelde om op basis van data analyses en nieuwe inzichten, een constante optimalisatie van de performance in gang te brengen.

01. Bepaal het doel

In een gezamenlijke ‘Metrics that matter’ sessie is de focus bepaald voor Friend en zijn de belangrijkste key metrics bepaald op het gebied van groei, retentie, engagement en churn minimalisatie. Voor elke key metrics zijn er targets opgesteld om efficiënt te kunnen sturen op groei. Uit een eerste analyse bleek dat er voor enkele key metrics te weinig data inzichtelijk was, om deze data boven tafel te halen is er nieuwe tooling en een dashboard geïnstalleerd.

03. Verbeter je performance

Inmiddels telt het platform zo’n 7.000 leden zonder dat de (budget) focus volledig op groei lag. Door continue data analyse en data gedreven optimalisaties zijn de retentie cijfers flink gestegen. Het aantal maandelijks terugkerende bezoekers is gestegen van zo’n 30% naar 55%.

Product Growth Strategie

Tooling advies om app performance inzichtelijk te maken voor Amaze

Bekijk case

Product Performance Optimalisatie

Een product performance optimalisatie voor E-Fiber

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.