Explain is de in-house animatiestudio van MakerStreet collega’s Big Shots. Met aantrekkelijke animaties helpen zij klanten complexe informatie eenvoudig uit te leggen en effectief in te zetten. Big Shots vroeg Elevator om te helpen met het aantrekken van nieuwe leads, waarop wij aan de slag zijn gegaan met een leadgeneratie campagne en een performance optimalisatie advies.
Hoe krijgen we als Explain meer sales qualified leads? Wat ziet de bezoeker als de pijnpunten en de voordelen voor het onderwerp waar wij met ons product een antwoord voor kunnen aanbieden?
In een inspirerende co-creatie sessie hebben we samen met Explain het Value Proposition Canvas ingevuld om pijnpunten van de doelgroep te identificeren en hoe het product van Explain deze oplost. Daarnaast gebruikten we ook het Metrics that Matter framework om de belangrijkste metrics en de groeidoelstelling voor de campagne te bepalen: het genereren van sales qualified leads.
De inzichten uit de co-creatie sessie leverden 4 communicatierichtingen op, welke met een zoekwoorden analyse zijn vormgegeven. De kanalen Google Ads en retargeting via Facebook/Instagram zijn gebruikt om de doelgroep te bereiken. Beide campagnes werden continue gemonitord en wekelijks geoptimaliseerd.
Uiteindelijk hebben we voor de Explain landingspagina een toename van 33% in website verkeer gerealiseerd, met een focus op het paid kanaal. Ook heeft deze campagne geleid tot een toename in sales qualified leads én waardevolle inzichten voor een vervolgcampagne.
Het aantrekken van nieuwe qualified leads aan de hand van een leadgeneratie campagne en een performance optimalisatie advies.
Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?