Kenmerken

Jaar

2020

Branche

Agency, Video animatie

Expertises

Leadgeneratie, CRO

Klantvraag

Hoe krijgen we als Explain meer sales qualified leads? Wat ziet de bezoeker als de pijnpunten en de voordelen voor het onderwerp waar wij met ons product een antwoord voor kunnen aanbieden?

01. Bepaal het doel

In een inspirerende co-creatie sessie hebben we samen met Explain het Value Proposition Canvas ingevuld om pijnpunten van de doelgroep te identificeren en hoe het product van Explain deze oplost. Daarnaast gebruikten we ook het Metrics that Matter framework om de belangrijkste metrics en de groeidoelstelling voor de campagne te bepalen: het genereren van sales qualified leads.

03. Verbeter je performance

Uiteindelijk hebben we voor de Explain landingspagina een toename van 33% in website verkeer gerealiseerd, met een focus op het paid kanaal. Ook heeft deze campagne geleid tot een toename in sales qualified leads én waardevolle inzichten voor een vervolgcampagne.

De klant over dit project:

Resultaat

Het aantrekken van nieuwe qualified leads aan de hand van een leadgeneratie campagne en een performance optimalisatie advies.

Andere projecten waar we trots op zijn

Stijging merkbekendheid, Daling acquisitiekosten

Hoe we de merkbekendheid van CheapTickets met 40% lieten stijgen en de acquisitiekosten per klant lieten dalen

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Migratie webshop, Conversie stabilisatie

Een vlekkeloze migratie van de KPN-webshop

pijl rechts middel elevator

Bekijk case

Hoe kunnen wij jou helpen?

Sinds enkele jaren zijn we gespecialiseerd in Data Driven Optimisation. Wij willen graag met jou samenwerken, waar kunnen we bij helpen?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.